اطلاعیه

عبدالناصر همتی ناخدای بی بدیل کشتی نجات اقتصاد ایران در اقیانوس طوفان زده جهان سیال کنونی

عبدالناصر همتی انجمن اقوام ایران

عبدالناصر همتی ناخدای بی بدیل کشتی نجات اقتصاد ایران در اقیانوس طوفان زده جهان سیال کنونی

عبدالناصر همتی می تواند در شرایط بحرانی بین المللی، منطقه ای و داخلی، ذیل اسناد راهبردی و بالا دستی نظام، ناخدایی بی بدیل برای کشتی اقتصاد ایران در اقیانوس طوفان زده جهان سیال کنونی باشد.

عبدالناصر همتی انجمن اقوام ایران

به  دلایل زیر، عبدالناصر همتی می توانند در شرایط بحرانی بین المللی، منطقه ای و داخلی، ذیل اسناد راهبردی و بالا دستی نظام، ناخدایی بی بدیل برای کشتی اقتصاد ایران در اقیانوس طوفان زده جهان سیال کنونی باشند:

  1. کاردان و کاربلد هستند. زیرا تجارب حرفه ای ایشان در چند دههٔ اخیر، مدیریت اقتصادی در رده های گوناگون بوده و به جهت رشد و ترقی تدریجی علمی و اجرایی، به نماد ملی اقتصاددان تراز اول کشور تبدیل شده اند.
  2. موفقیت ایشان مستمر و تدریجی بوده و آسانسوری از بخش های مختلف اقتصاد گذر نکرده اند.
  3. بر تاثیر اقتصاد بر همه شؤنات جامعه علم کامل و اطلاع دقیق داشته و برای هر حوزه ای برنامه ای وزین و اجرایی دارند.
  4. با انجام تحقیقات جامع و کامل علمی و اجرایی در خصوص تاثیر مالیات بر اقتصاد خرد و کلان برنامه هایی اجرایی و دقیق برای تعامل با وزارتخانه های گوناگون دارند.
  5. نه تنها به تأثیر تصمیمات وزارت امور اقتصاد و دارایی بر رونق تولید و صادرات اشراف کامل داشته، بلکه برای تعامل سازنده با کابینه، برنامه هایی دارای جزئیات دقیق و اجرایی دارند.
  6. جزء معدود اقتصاددانان کشور بوده که درباره ارتباط بین نفت و اقتصاد ایران کار علمی انجام داده و نتیجه تحقیقات ایشان، امروزه بعنوان مرجع علمی فعالیت های پژوهشی و اجرایی مورد استفاده و استناد قرار می گیرد.
  7. پیشنهاد اولیه تأسیس صندوق ذخیره ارزی که بعدا به صندوق توسعه ملی تغییر نام پیدا کرده و امروز بعنوان یک پشتوانه غنی در سپهر اقتصادی کشور شناخته می شود، از ابتکارات ایشان در قرن گذشته میلادی بوده است. بنابراین ایشان مصداق عینی خلاقیت، نخبگی و نواندیشی(استلزامات اولیه اقتصاد دانش بنیان) می باشند.
  8. تلاش های مستمر و بی وقفه ایشان و تیم همراه، منجر به خروج برخی از بانک‌های کشور از ذیل لیست تحریم ها با رای دادگاه عالی اروپا شده است. بنابراین با توجه به نیازهای مبرم اقتصاد ایران در تعامل با اقتصاد جهانی، ایشان امتحان خود را در زمینه مواجه عاقلانه با تحریم ها را با نمره عالی پس داده اند.
  9. تدریس اقتصاد در دانشگاه تهران، تألیف چندین کتاب مرجع در حوزه اقتصاد، ده ها مقاله پژوهشی و تجربه سکان داری بانک مرکزی(که یکی از مهمترین نیاز های تجربی برای پوشیدن ردای وزارت اقتصاد بوده) و همچنین بالغ بر سه دهه مدیریت اجرایی خرد و کلان در حوزه اقتصاد، نام آقای دکتر همتی را در بین دانشمندان و مدیران اقتصادی کشور جاویدان کرده است.

۱۰.بی تردید حضور این گنجینه بی همتا در کابینه اقتصادی دولت، منجر به اصلاح و ترمیم اقتصاد کشور شده و منشأ رشد اقتصادی و ایجاد شور و امید اجتماعی خواهند شد.

 

جواد کلاهدوزان

دبیر کل انجمن هم افزایی اجتماعی اقوام کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *