رویداد

مهمترین چالش صنعت و تجارت در کشور چیست؟

جواد کلاهدوزان

مهمترین چالش صنعت و تجارت در کشور چیست؟

دبیرکل انجمن هم‌افزایی اجتماعی اقوام کشور تصمیم‌های خلق‌الساعه و بخشنامه‌های خلق‌الساعه را دو چالش مهم صنعت و تجارت دانست و گفت باید از آنها پرهیز کنیم.

جواد کلاهدوزان

جواد کلاهدوزان، دبیرکل انجمن توسعه اجتماعی اقوام کشور که از کارشناسان پیشکسوت در حوزه صنعت و تجارت ایران به شمار می‎ رود، در یک گفتگو اختصاصی با خبرنگاران پایگاه خبری نبض نفت، به چالش‌های اساسی موجود در صنعت کشور پرداخت. او بر اهمیت تولید و توسعه صادرات در پیشرفت هر کشور تأکید کرد و بر روی رویکرد عملی و بدون تئوری در تولید تأکید داشت. کلاهدوزان بر اهمیت تصمیم‌گیری استراتژیک، ارتباطات باز و فراهم کردن محیط حمایتی برای مقامات دولتی، سایر نهادهای صنعتی و تولیدکنندگان تأکید کرد.

او همچنین بر جنبش فعال تولید در هر کشور به عنوان نمایانگر پویایی اقتصادی آن کشور تأکید کرد و نیاز به فضای مناسب برای توسعه زیرساخت‌های صنعتی اساسی و افزایش دانش فنی برای رقابت جهانی را برجسته کرد.

کلاهدوزان تأکید داشت که باید به طور فعال به حل مسائل تولیدکنندگان، صنعتیان و بازرگانان پرداخته و بر اهمیت حل مسائل به شکل مؤثر برای پیشرفت تأکید کرد. او خواستار ارزیابی عملکرد مدیران توسط مجلس شورای اسلامی برای حمایت از تولید صنعتی و تجارت به شکل مؤثر شد.

با انتقاد از تغییرات مکرر در رهبری در وزارت صنعت، کلاهدوزان بر پایداری و تخصص به عنوان محرک‌های پیشرفت تأکید کرد. او پیشنهاد داد بهره‌گیری از استعدادهای داخلی در وزارت صنعت برای رشد و توسعه صنعت را داشته باشیم.

علاوه بر این، کلاهدوزان بر اهمیت بهره‌وری از منابع داخلی در وزارت صنعت به عنوان عاملی برای رشد صنعت تأکید کرد. او بر هم‌آمیختگی اهداف سازمانی و بهره‌گیری از تجارب به منظور نتایج مثبت تأکید داشت.

در حمایت از انقلاب صنعتی، کلاهدوزان بر عهده‌پذیری جدّی نهادهای ذیربط برای ساماندهی فرآیندهای تصمیم‌گیری از طریق خودکارسازی سامانه‌ای تأکید داشت. او بر لحاظ یک رویکرد واقع‌گرا به شرایط موجود به عنوان یک عامل حیاتی برای رشد صنعت تأکید کرد.

با تأکید بر برندینگ در تجارت و صنعت، کلاهدوزان به همکاری شرکت‌های کوچک برای افزایش اثربخشی برند پژوهید. همچنین، او بر پل‌سازی شکاف بین دانشگاه و صنعت برای پیشرفت صنعت در ایران تأکید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *