اخبار

ایران در برداشت از میادین مشترک از قطر پیشی گرفت/ سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد دلاری در پارس جنوبی

ایران در برداشت از میادین مشترک از قطر پیشی گرفت/ سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد دلاری در پارس جنوبی

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس به سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد دلاری در منطقه ویژه پارس اشاره کرد و گفت: اکنون ۲۶ طرح با سرمایه یک میلیارد دلار در منطقه پارس جنوبی در حال اجرا است.

سخاوت اسدی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس، به پیشرفت‌های صنعت نفت و گاز در منطقه ویژه پارس اشاره کرده است. او بیان کرده که امروز بیش از ۵۰ پالایشگاه توسط فرزندان ایران اداره می‌شود و این پیشرفت‌ها باید قدر دانسته و به آنها افتخار کرد. اسدی همچنین به تحریم‌ها و تأثیر آن‌ها بر صنعت نفت و گاز اشاره کرده و تلاش‌های متخصصین و مهندسان داخلی را در ایجاد پالایشگاه‌ها و تأسیسات نفتی تحسین کرده است.

وی به اهمیت تولید گاز و محصولات پتروشیمی در منطقه ویژه پارس، احداث پالایشگاه‌ها و فازهای مختلف اشاره کرده و بر اهمیت این پیشرفت‌ها تأکید کرده است. اسدی از احداث پتروپالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها در منطقه ویژه پارس جنوبی و تعداد آن‌ها خبر داده و بیان کرده که این پیشرفت‌ها در حال انجام است در حالی که قبل از انقلاب این توانایی وجود نداشته است.

در مجموع، این گزارش نشان می‌دهد که صنعت نفت و گاز در منطقه ویژه پارس به دستاوردهای قابل توجهی دست یافته است که نیازمند توجه و حمایت بیشتر از سوی مسئولین و جامعه است.مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس با بیان اینکه اکنون بیش از قطر از میدان مشترک گاز برداشت می‌شود افزود: در حال حاضر برداشت ایران از میدان مشترک پارس جنوبی روزانه حدود ۷۱۰ میلیون مترمکعب است درحالی که شریک ما حدود ۶۵۰ میلیون متر مکعب برداشت می‌کند.اسدی به سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد دلاری در منطقه ویژه پارس اشاره کرد و گفت: امروز در فشارافزایی چاه‌ها متخصصین ایرانی کارها را به پیش می‌برند.وی با بیان اینکه بین ۷۰ تا ۷۵ درصد از گاز کشور در این منطقه تولید می‌شود، افزود: این خدمت بزرگی است که نظام جمهوری اسلامی به مردم می‌کند و باید خداوند را شاکر باشیم

وی همچنین به تأثیر تحریم‌ها بر برخی پروژه‌ها و توانایی متخصصین داخلی در ایجاد تأسیسات نفتی اشاره کرده و از انگیزه و ایثارگری رزمندگان جبهه اقتصادی تقدیر کرده است. اسدی به اهمیت صرفه‌جویی و مصرف بهینه گاز نیز اشاره کرده و بر اهمیت این مجاهدت‌ها تأکید داشته است. او منطقه ویژه پارس را بزرگ‌ترین منطقه ویژه کشور دانسته و به تعداد سکوها، پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های در حال تولید در این منطقه اشاره کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *