اخبار

فهرست‌های انتخاباتی باید با موافقت کتبی نامزدها منتشر شود

فهرست‌های انتخاباتی باید با موافقت کتبی نامزدها منتشر شود

مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: طبق تبصره ۲ ماده ۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی باید موافقت کتبی نامزدهایی که می‌خواهند در فهرست‌های انتخاباتی باشند، به وزارت کشور داده شود.

عبدالله مرادی، مدیرکل سیاسی وزارت کشور، درباره شیوه انتشار فهرست‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی و هماهنگی آن با وزارت کشور، توضیحاتی ارائه کرده است. او بیان کرد که طبق ماده ۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، پس از اعلام صلاحیت‌ها، امکان طرح فهرست‌های انتخاباتی برای هر حوزه انتخابیه وجود دارد و این فهرست‌ها باید به وزارت کشور اعلام شوند. همچنین، نامزدهایی که می‌خواهند در فهرست حضور داشته باشند، باید موافقت کتبی خود را نیز به وزارت کشور ارائه دهند. او اظهار کرد که فهرست‌ها باید با امضای بالاترین مقام یک جبهه یا حزب به وزارت کشور ارسال شوند.

همچنین، مرادی افزود که طبق تبصره ۴ ماده ۸ قانون انتخابات، احزاب و جبهه‌های استانی باید هرست‌شان را در سطح استان مربوطه اعلام کنند. او به سؤالی درباره تعداد فهرست‌هایی که به وزارت کشور ارسال شده است، پاسخ داد که فهرست‌ها در حال دریافت هستند و در روز آغاز تبلیغات به‌صورت رسمی فعال خواهند شد.

با تأیید شورای نگهبان، تعداد نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به ۱۵ هزار و ۲۲۰ نفر رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *