رویداد

چراغ سبز «میراث فرهنگی» به سرمایه‌گذاران

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری در دیدار با اعضای انجمن اتحاد اقوام ایران

چراغ سبز «میراث فرهنگی» به سرمایه‌گذاران

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری در دیدار با اعضای انجمن اتحاد اقوام ایران اظهار کرد: «شرایط و بستر لازم برای سرمایه‌گذاری افراد علاقه‌مند در حوزه گردشگری فراهم است.»

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری در دیدار با اعضای انجمن اتحاد اقوام ایران

علی‌اصغر مونسان در در دیدار با اعضای انجمن اتحاد اقوام ایران اسلامی اظهار کرد: "با توجه به وجود خشکسالی در کشور، حوزه کشاورزی با چالش‌هایی روبرو است و همچنین با وجود مشکلات حوزه صنعت، علاقه به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری افزایش یافته است. صندوق توسعه ملی نیز با ارائه تسهیلات ۱۴ درصدی به سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری از این بخش حمایت می‌کند و علاقمندان می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند."

وی افزود: "هدف ما در بخش بوم‌گردی ایجاد دو هزار اقامتگاه است که قصد داریم تا پایان دولت دوازدهم به این هدف دست یابیم. همچنین در طرح اشتغال فراگیر دولت، سازمان میراث‌فرهنگی نقش مهمی را ایفا خواهد کرد."

مونسان همچنین اظهار کرد: "صنایع‌دستی نیز یکی از بخش‌های مهم این سازمان است که می‌تواند نقش مهمی در ایجاد اشتغال و درآمد در کشور داشته باشد. سال گذشته ۲۸۰ میلیون دلار صادرات صنایع‌دستی از مبادی رسمی داشتیم و همین مقدار نیز صادرات غیررسمی صنایع‌دستی را داشتیم. این صادرات با ارزش افزوده بالا و سودآور بوده و ما امیدواریم صادرات صنایع‌دستی را به دو میلیارد دلار افزایش دهیم."

معاون رئیس‌جمهوری افزود: "سرمایه‌گذاران می‌توانند در حوزه تولید، فروش و بسته‌بندی صنایع‌دستی وارد شوند؛ زیرا در این بخش ظرفیت بسیار زیادی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد." وی همچنین تصریح کرد: "تلاش ما در سازمان میراث‌فرهنگی برای کاهش بوروکراسی اداری بوده است؛ به همین دلیل مسئولان استانی موظف هستند که ارائه مجوزها را سریعاً انجام داده و موانع سرمایه‌گذاری را برطرف کنند."

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *